La Luna

Det var väl klart att jag ställde klockan på ringning för att  få se den blodröda månen tidigt i morse.
Helt enkelt var det dock inte eftersom jag först somnade inne hos barnen, sen somnande jag igen på soffan, ställde sedan klockan på halv fem, för att försova mig till fem. Då tassade jag ut barfota och iklädd endast morgonrock. Riggade stativet och satte igång att fota. Men, med långa slutartider är det påtagligt att månen rör sig ganska snabbt, så stativet till trots blev en del bilder ändå suddiga. Eller dragiga kanske är bättre uttryckt.
 
Jag är väldigt glad att jag tog mig ur sängen och hann få se den otroligt vackra månen!
 
 
Så här spöklik såg den ut kring midnatt när jag precis hade vaknat i soffan.
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mormor:

Åh vad fin den är . Tyvärr hann jag inte med riktigt såg förmörkelse på en tredjedel av månen , men bättre än ingenting .

Kram