Självmedicinering

I tisdags var jag med yngste sonen till vårdcentralen. Hans mage är lite upp och ned och har varit så ett tag.
Jag som har ganska långt blodtryck i vanliga fall tyckte att jag hade varit så gungig i huvudet under helgen och det svartnade för ögonen bara jag reste mig från en stol, passade på att besöka blodtryckshörnan inne på vårdcentralen. Typ 96/59. Ganska lågt. Jag bad läkaren ta ett tryck på mig också för att få blodtrycksmaskinens värden verifierade. Läkaren mätte 95/65. Hon förstod att jag kände mig lite svajig och jag fick tipset att dricka mer vatten.
Så nu dricker jag vatten, och vatten och mer vatten.
Sen kom jag på att man inte ska äta för mycket lakrits eftersom det höjer blodtrycket. Det måste ju vara perfekt nu! Så jag inhandlade dyr och fin lakrits på Slaggatans Te- och Kaffehandel i Falun. Medicin brukar ju kosta en slant tänker jag och då kan jag väl lika gärna köpa dyr och fin lakrits. Som medicin då.
 
 
Idag var jag tillbaka på vårdcentralen med sonen för att ta prover och passade såklart på att gå in i blodtryckshörnan igen. 100/60!
Vatten och lakrits kanske inte var så dumt ändå!
Och god sömn så klart.
 
Publicerat i Allmänt