En sommar med sorg

Jag skrev nyss om min pappa och hans bröder. Tyvärr gick min äldsta farbror bort under sommaren. Så klart alldeles för tidigt.
Det känns jättekonstigt när den första i en syskonskara försvinner och man blir påmind om livet och döden och vad man uträttar i livet.
Mina farbröder är ganska mycket äldre än min pappa och alla tre har bott på spridda platser och jag bor dessutom på en annan plats än någon av dem. Av den anledningen har vi inte träffats så ofta. Men de gånger vi har träffats är det desto hjärtligare.
Bortgången av min farbror som jag inte har träffat på två år, blev väldigt mycket jobbigare än vad jag hade kunnat föreställa mig.
 
 
Eftersom jag och barnen var i Vilhelmina alldeles innan begravningen, plockade vi en bukett sommarblommor från hans föräldrahem. Jag och min andra farbror som bor i gården intill föräldrahemmet.
Jag tog också upp en liten sten ur sjön som jag skrev en text i guld på.
 
"Det spelar ingen roll hur gammal man blir så länge man hade ett bra liv så långt det blev".
                                                                                                                                     -Malin
 
Jag väljer att tänka som lapparna: Man är inte död så länge någon kan minnas en.
 
Vila i frid älskade farbror K <3
Publicerat i Allmänt