Tveksam marknadsföring

Ibland kan jag inte låta bli att undra över vilken typ av markandsföring som är okej. Och vilken som inte är okej.
Pepsodent till exempel som påstår att män har gulare tänder än kvinnor. Kanske menar de att män dricker mer kaffe och snusar mer, men det känns inte som något annat än förutfattade meningar.
 
I butiken fick jag syn på tandkrämen, lyxigt förpackad i en extra plastförpackning med snygg text.
"White now men".
Nyfikenheten tog överhanden över avskyn som seglade upp och jag tog upp en förpackning. Texten jag fick syn på syns här nedan. Naturligtvis var jag tvungen att köpa en - bara för att jag är kvinna!
 
Tandkrämen då? Jo den är knallblå för att ge en optisk effekt. Att det blå lägger sig som en hinna över det gula och på så vis ger en optisk effekt av att tänderna är vitare. Det finns en annan exakt likadan tandkräm från Pepsodent, så varför de skulle ha en extra bara för män känns ju så otroligt fånigt!
 
Är detta okej marknadsföring egentligen? Själv blev jag bara irriterad och väljer hellre andra märken framledes.
 
Den extra förpackningen kan diskuteras i ett annat inlägg.
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mormor:

Gick på den reklamen också , köpte den alltså . Så blått har nog jag inte sett tidigare , tandborsten knall blå om nu något kan vara det , så den är slängd nu , tack för den .

Kram från en mormor med strålande tänder ( ha ha)





Svar: Haha! Ja vita tänder fick man i alla fall - om än tillfälligt. Tandborsten är ljusblå nu... Kram!
Malin