Stolt och rörd

Nu när vi är hemma med den färska lilla myran både M och jag känns det inte så kul att låta storebror vara på dagis varje dag. Dessutom märker vi att han inte mår jättebra av att vara där samtidigt som situationen här hemma är ny och obekant. Igår fick han vara på dagis mellan 9 och 15. Han skulle inte vara där! Han skulle hem med pappa igen. Efter att pappa hade gått var det fortfarande inte så kul och det lilla snöret längtade hem till mamma. En dagisfröken föreslog då om han inte skulle rita en teckning till mamma som hon kunde få när han kom hem igen.



Här är den och för att vara tydlig med vad konstverket föreställer så är det hjärtan.
Gosiga lilla unge vad glad och rörd jag blev. Drygt 2 år och ritar hjärtan till mamma... (kanske en fröken som sagt att han kunde rita hjärtan vad vet jag, men det bryr jag mig inte om).

Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Lilla Plutten då. Visst är det mysigt med teckningar som man får så där. Jag har ju kvar alla dina teckningar någonstans. De är min skatt!!



Kram kram

#2 / / Malin:

Mamma; Kan nog inte spara Lilla Litens alla teckningar - än i alla fall. Men den där kommer att vara sparad för alltid!

Kram kram!