Platsannons

Platsannons;
Vi söker Dig som ogillar service, tycker kunder är besvärliga, Dig som tappat leendet på vägen till jobbet, inte klarar av ögonkontakt, hatar barn och är rädd för clowner. Tidigare arbetslivserfarenhet är ingen merit. Passar beskrivningen in på Dig? Välkommen att söka tjänsten som butiksbiträde på Barnens Hus i Borlänge.


Allvarligt talat, hur hittar ett företag så många dåliga medarbetare? Även om de råkar ha en kass organisation så måste väl ändå några vara på gott humör. Eller? Blir de tillsagda att inte vara vänliga?

När vi letade bilbarnstol till Lilla Liten ställde jag mig i kö för att få hjälp. Framför mig stod en tjej som redan fått hjälp. Sen pep de iväg. Både kund och anställd och jag tänkte att kunden kanske skulle få hjälp att hämta något stort på lagret eller vad som helst. Jag väntade på att någon skulle komma tillbaka. Jag väntade och väntade. Och väntade... I tjugo minuter stod jag och väntade och försökte under tiden få kontakt med någon annan. Tji fick jag. Jag åkte till Babyproffsen på Kupolen där de i alla fall är snäppet mer intresserade av sina kunder. Tänk vilken bra hjälp jag fick där och så klart handlade jag/vi bilbarnstolen där istället.

Idag skulle jag handla en bilbarnstol till. Den här gången behövde jag ingen hjälp utan tog den jag skulle ha. Däremot behövde jag hjälp att lyfta ner en traktor från en hylla. Jo då, hjälpen kom. Men tro inte att tjejen sa hej. Sedan visade det sig att det var fel traktor i kartongen hon lyfte ner. Eller rättare sagt så var det inte den modellen jag trodde. Jag berättade glatt att vi gett bort en likadan i helgen och att sonen tyckte så mycket om den.
"Jaha..." blev svaret.
"Men om den är slut här på hyllan kanske den är slut helt och hållet?" undrade jag.
"Kanske det" blev det nya svaret, sen tog hon stegen och gick
"Ja, men tack för hjälpen, jag kanske tittar in senare så och ser om det kommit in fler"

Tjejen i kassan gav tillslut både leende och ögonkontakt, men det kom inte speciellt spontant.

Tänk så mycket roligt det skulle gå att göra av en leksaksaffär och så är det så här.
HANDLA INTE DÄR!!! Om det inte är ett måste...
Hitta presenter till barnen på andra affärer. Själv tycker jag att Ica är en bra leksaksaffär, men då är det där med plasterna och vart kommer grejerna från egentligen och hur stor koll har inköparna? Hur noga är de?
Publicerat i Allmänt
#1 / / Sofia:

Handla inte på babyproffsen heller, maken till surkärringar har jag väl aldrig varit med om och även där kan man få vänta halvt ihjäl sig vid kassan för att den enda personal som finns står tyst som åskådare till nån som pillar på en barnvagn. (Det där var ju en lång mening.) Är det så svårt att säga "jag ska bara ta kassan"? Det klarade då jag utmärkt när jag jobbade i affär ;-)

Sen att de på babyproffsen ibland inte svarar på tilltal eller hejar eller ens kollar på en (och om de säger nåt har de ett surt och överlägset tonfall), ja, det gör ju inte intrycket bättre direkt...

Vi får starta ett eget babyland eller nåt.

#2 / / Malin:

Sofia; Nej de där tanterna ger jag inte heller mycket för. En av dem berättade till och med att "när kunder kommer in och frågar efter en viss storlek av en solhatt fast det är vinter, kan det ju hända att jag vet att vi har den hemma, men inte ställer väl jag mig på en ranglig stege för att leta efter en sådan!" Vilken service... Mannen som jobbar där inne är i alla fall trevlig när man väl får hjälp. I alla fall har jag fått bra hjälp av honom. Vi pratade faktiskt om att det borde vara lätt att starta upp något eget och göra det roligt - både för barn och vuxna. Problemet är bara hur man får ner priserna när man inte ingår i en kedja:/

#3 / / Sofia:

Håhå, jag skulle med glädje fylla i en enkät om vad man tycker om butiken och dess anställda... Håller med om att gubben är bra dock.

#4 / / Mamma:

Vad kul med en baby-affär! Får man vara med?



Kram kram

#5 / / Malin:

Sofia; Vi sätter ihop en anonym enkät:)



Mamma; Ja du är så välkommen!