Snart hemma!

Ikväll kommer äntligen M hem från Kina. Tolv dagar har han varit borta nu, men trots alla farhågor om att det skulle vara ett smärre kaos här hemma har allt flutit på bra. Igår somnade Lilla Liten helt själv 19.30 och sov ända till strax efter 7 idag! Sen drog han i sig två fullastade djupa tallrikar risgrynsgröt. Vart får det plats i hans lilla mage? Han hade säkert kunna äta lite till också, men jag var rädd att han skulle få ont i magen.

På ett sätt är det rätt skönt att M åker bort med jobbet ibland. Det är hur tråkigt som helst att inte ha honom hemma, men jag tror att det är bra att få hinna längta lite efter varandra. I alla fall längtar jag efter honom och jag kan ju bara hoppas att han längtar lite efter mig också... Annars är det väl som i alla andra familjer att livet liksom bara flyter på. Det är därför också som vi tycker att det är viktigt att åka iväg bara vi två och hitta på något roligt. Våra weekendresor till olika städer runt om i Europa. Egentligen skulle vi säkert kunna åka till Gävle lite oftare än vi gör och bara vara också. Gävle är en trevlig stad tycker jag.

Nu börjar jag känna mig lite så där pirrig i magen för att han ska komma hem...
Publicerat i Allmänt