Toplessbad

Nu är det tillåtet att bada topless i Malmös badhus. Jag förstår inte vitsen. Jag tycker att det är okej om man får bada topless vissa dagar i veckan för då kan de som inte vill se de nakna kvinnorna hålla sig bora därifrån, men inte varje dag. Jag tror i och för sig inte att det kommer att bli någon anstormning av halvnakna människor (man är ju i och för sig redan halvnaken i ett badhus, men man kan ju vara mer eller mindre naken) i badet, men jag tycker ändå att det är ett lite märkligt beslut. Kalla mig gärna pryd och gammeldags, men jag vill helst inte se halvnakna kvinnor där. Oavsett hur deras byst ser ut. Utan något på överkroppen, kan man lika gärna låta bli att ha något på underkroppen känns det som. Underligt nog tycker jag däremot att folk som badar topless på en strand känns mer okej. Kanske för att de tenderar att smälta in i folkmassan på ett annat sätt än i ett badhus.
Publicerat i Allmänt