Student - igen:)

Nu har jag äntligen gjort slag i saken och blivit student igen. Eller ska bli rättare sagt. Jag har anmält mig till en kurs i 2D-CAD (Auto CAD) och en kurs i 3D-CAD (Solid work). De kommer att avlösa varandra och dessutom gå på distans vilket är toppen eftersom man inte måste vara på plats i skolan. Sen tänkte jag även hoppa på en Psykologisk Översiktskurs. Det tror jag kan vara nyttigt efter alla knepiga människor jag har stött på genom mina jobb. Den senare börjar nu på torsdag.

Förutom detta känner jag mig ganska glad och upprymd eftersom jag har fått beklaga mig lite över min kollega för dem på huvudkontoret. Mina åsikter var tydligen ömsesidiga med dem de hade där och tjejen jag pratade med var inte avundsjuk... De vill försöka hjälpa mig där ifrån och bland annat ta med mig på en kurs om en och halv vecka. Något som verkligen skulle vara uppskattat! Vi får se vad som händer. Om det finns plats kvar åt mig..

Jag har tagit över pinnen från Annela och kommer inom kort att publicera "Mötet" som är ett inlägg tillhörande skrivarcirkeln.

P.S. Jag hade besöksrekord här på bloggen igår! Jättekul!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Ellie:

Satsa på Psykologi kursen! Det kan man aldrig få för mycket av...

#2 / / Tennis:

Du kanske kan göra någon djupgående analys av din kollega!?

#3 / / K - Magalös:

Skönt att få medhåll från någon, att dom tycker detsamma som du, även om det inte hjälper till nytt jobb. Håller tummarna för "arbets"-kursen och att dina egna kurser blir bra.

#4 / / Honkenponken:

Åhh, jag är också lite pluggsugen igen...

#5 / / Gisan:

Jg ser fram emot att läsa "Mötet". Kramar...

#6 / / Malin:

Ellie; Japp! Den kör igång på torsdag:)

Tennis; Det var det som var lite av min tanke. Kanske inte att göra en djupanalys, men väl att kanske lära sig att förstå honom utan att döma honom.

K-Magalös; Tack! Allt stöd käns bra just nu! Jag ser verkligen fram emot de här kurserna och örhopningsvis att få träffa lite folk...

Honken; Visst är det lite jobbigt att känna att man ständigt känner ett sug efter att lära sig mer och mer:) Gör som jag och ta tag i saken och anmäl dig till någon distanskurs!

Gisan; Jag skriver med en intensiv iver!

#7 / / F:

Psykologi är jätteintressant!!

#8 / / Malin:

F; Ja och jag ser fram emot fler lektioner efter torsdagens tillfälle!