Att ha yogat

Jag har alltid förundrats över denna ihållande yogatrend som råder. Friskis & Svettis har Ki Yoga varje onsdag här och nu var jag ju tvungen att prova. Som jag skrev i förra inlägget så börjar det bli för mörkt för att vara ute och motionera på egen hand. I alla fall här där jag bor.

Yogan var otroligt skön. Först satt vi på våra mattor i en kvart, sedan stod vi på mattorna och gjorde olika tänjade övningar med armarna rätt ut i luften (blev rätt trött i armarna faktiskt) i trettio minuter, sedan låg vi på rygg på mattorna och gjorde olika magövningar i tio minuter och sedan vilade vi i fem minuter.  
Inte speciellt ansträngande alltså, men väldigt behagligt. Hela passet bestod egentligen av att stretcha på olika sätt och det är ju skönt.

Jag ska gå dit nästa onsdag igen!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Honken:

Åhh, jag vill också prova yoga. Det verkar ju hur najs som helst! Tack för de uppmuntrande orden hos mig! :-)

#2 / / Malin:

Honken; Det rokommenderas absolut! Jag har sovit otroligt gott i natt och känner mig utvilad och harmonisk idag. Jag skyller det på yogan;)

#3 / / Ellie:

Du har helt rätt Malin! Genom att yoga några gånger i veckan blir jag utvilad och hetsar inte upp mig inför allt utan är mer lugnare... Rekommenderas skarpt!!