Skam på torra land

Idag har årets första snö kommit och det gjorde den med besked. Hittills har det kommit runt 20-25cm snö som i sin tur har orsakat lite strömabrott med jämna mellanrum. Strömavbrott betyder alltså ingen dator, ingen telefon, inget varmt vatten i vattenkokaren och heller inget lyse på toaletten. Vad blir jag föreslagen då? "Det kanske är dags att du lär dig att ha dörren öppen då!" Varför skulle jag "lära" mig det och svarade alltså att det inte var så troligt. Jag fick då frågan om det var så hemskt om det skulle höras ljud från toaletten. "Hemma har vi alltid dörren öppen." Ljud är mitt minsta problem, men jag har aldrig en toadörr öppen - än mindre när jag inte är hemma. Jag svarade bara att mina toalettbesök är av högst privat natur och satte därmed ut en väldigt tydlig p u n k t. Vad ska man säga?
Publicerat i Allmänt
#1 / / stövel:

Levande ljus eller ficklampa funkar fint!

#2 / / Tennis:

men strämavbrott är väl det mest onödiga.. typ kul i två minuter INNAN man kommer på att det fan inte går och göra NÅNTING!

#3 / / Anonym:

Stövel; trevligt att se dig här! Jag har försökt att få in lite levande ljus på kontoret fast mest i syfte att det kan vara trevligt när det kommer in kunder. "Home styling" kan man kalla det;) Ficklampa. Jo det vore ju inte så dumt, men jag får nog ta med en själv...

Tennis; Det mesta funkar - om man bara har en batteridriven radio. Annars är det så fruktansvärt tyst. Det tycker jag är jobbigast:/

#4 / / Malin:

Det var alltså jag själv som kommenterade här ovan. Ibland försvinner identiteten på något underligt vis:/

#5 / / Annaa M:

Sedelärande historia; hamnade en gång i tiden i en våldsam passion, föremålet hade vissa skavanker men jag förälskad i själva förälskelsen och tog inte upp det där med att han gärna satt på toa med öppen dörr. Såsmåningom slocknade passionen men då hade vi dessvärre redan hunnit gifta oss och vi hamnade med rätt imponerande snabbhet på familjerådgivning. Där skulle man sitta och räkna upp saker som man tyckte särskilt illa om hos den andre. Och det där med toabesöken kom förstås snabbt upp, min oresonliga intolerans. Och den lite sorgsna luttrade rådgivaren riste sitt huvud och sa "så här går det när man inte lyfter upp och synar skavankerna och talar om vad man tycker medan man fortfarande har lite tolerans kvar".

Jag blev relegerad från den där rådgivningen sen, men det är en helt annan historia.

Det där gäller nog i alla slags relationer, även arbetskamrater.

#6 / / Malin:

Annaa M; Ja.. Rådgivning kanske vore något? Varför inte familjeterapi när vi ändå bara är två! Fast jag borde kunna säga något till honom, men jag har så otroligt svårt att säga till folk om sånt här. Speciellt män verkar ha svårt att fatta de fina vinkarna också:/

#7 / / Nallen på den japanska husfabriken:

Vi killar/ män fattar oftast inte vinken men även OM vi nu skulle fatta så tror jag (iaf av min egen erfarenhet) att vi många gånger ger f-n i det bara för att vi vill att ni ska säga något istället för att bara anta att vi har fattat eller ska förstå ändå på nån slags telepatisk väg....Förstår ni?

#8 / / Malin:

Nallen; Du är go du;) Det beror ju på hur fina de fina vinkarna är - i fallet ovan. Jag är inte heller speciellt bra på det där telepatiska. Fast jag är ännu sämre på att göra två saker samtidigt som tjejer annars sägs vara så himla bra på.

#9 / / Nallen:

Ja ja vet.... ;) Enklast är nog iaf om man säger vad man vill ha sagt rakt ut även om det finns risk för en kollision som man antagligen bara skjuter framför sig om man tiger iaf?
Jag har då iaf sett dej både dricka öl och sitta på en barstol samtidigt å det gick ju bra! *flin*

#10 / / Pallas:

Vilken trevlig sida du har! Jag får lust att kommentera flera inlägg. Håller absolut med om att sånt som görs på toan är av privat natur. Skulle aldrig falla mig in att sitta med öppen dörr på en arbetsplats!