Att hälsa via MSN

På jobbdatorn har min arbetsgivares barn lagt in MSN (eller om det kanske är Windows Messenger? Det spelar mindre roll). Eftersom man automatiskt blir inloggad händer det att man blir kontaktad av någon av de tillhörande kompisarna till min arbetsgivares barn. Oftast klickar jag bara bort dem och sedan loggar ut, men det händer att jag av misstag råkar öppna konversationsfönstret istället för att stänga ner det. De flesta säger rätt och slätt bara "Hej!" eller liknande, men en dag fick jag en mindre chock. En av tjejerna öppnade med ett "bitch". Varför säger man så? Antingen hade hon en anledning att vara arg på min arbetsgivares dotter eller så är det bara ytterligare ett bevis på att jag verkligen har blivit gammal och helt enkelt inte fattar de yngres språk längre...
Publicerat i Allmänt
#1 / / Åsa:

Ha ha ha - min mamma säger samma sak... Hon är gråtfärdig när hon hört av sig gällande språket på min blogg. Jag tror att det är viktigt att inse att man har ett sätt att uttrycka sig när man skriver på msn/icq/mail/comunitys. Mer... inofficiellt. Och med en skämtsam ton...