Inredningsbutiker.

Jag kan inte låta bli att fundera. Hur länge kommer fem (och en halv) inredningsbutiker att överleva inne på Kupolen (Borlänges köpcentra även kallad Tuntutten...)? I söndags när jag var där och slogs med alla andra 10000 personer passade jag på att kolla in vilka nya butiker som har kommit till nu när ombyggnaden nästan är klar. Det finns: Kajsa Warg, Cervera, Duka, Inspiration, Din Present och så Indiska (som jag räknar som halv eftersom de har kläder också). Cervera, Duka och Inspiration har ju trots allt nästan samma sortiment. Då kan man ju undra varför inte Zara eller Mango eller varför inte båda två kommer till Kupolen när ändå H&M redan finns där. Så stort är det ju trots allt inte. Och tre mobiltelefonbutiker... Hur vore det med lite variation? Variation med vad kan man ju undra och jag vet inte, men det finns måga typer av affärer och många kreativa människor så någon borde ju komma på något.

Flyttfeber... Nej, inte just nu. Jag lever mest i ett berusat glädjetillstånd över att få sällskap över till Irland för att fira nyår där. Jag har inte riktigt fattat att jag inte ska bo här längre. Jo i Lördags trillade poletten ner och jag tyckte att det kändes lite trist att lämna ifrån mig katterna (de är ju som mina små barn) och jag mådde lite dåligt över det. Men nu är det arbetsvecka igen och jag har glömt att jag hade fattat att jag ska packa snart. Fast jag tänker på det hela tiden och planerar hur och vart jag ska göra av all prylar. Vilka jag ska ha kvar, vilka jag kan sälja, vilka det bara är att slänga och så vidare. Det känns jobbigast att ta tag i förrådet. Inte för att jag har så mycket saker där, utan mer för att det är saker jag har lagt dit för att jag inte vet vart jag ska göra av dem eller helt enkelt inte tagit mig för att åka och slänga. Egentligen borde det vara ganska enket - att slänga allt.

Publicerat i Allmänt