Nå-nisse!

Jag är allt en liten "Nå-nisse!" Bus-Nisse alltså.
Igår råkade jag stå i andra tankar på badrummet och råkade skölja pappas mobil lite under kranen... Pappa blev inte så glad, men mamma fnissade mest.

Annars är jag rätt snäll. Fast jag har kommit på en spännande grej. Om man tar sats och springer iväg ut på gatan så hinner inte mamma och pappa med. Jag är snabbare!!! Haha! De blir alltid lika arga, men det är så himla roligt att se när se släpper allt de har i händerna och bara springer efter mig. Jag älskar det!

Annars har jag lärt mig alla siffror mellan 1 och 10. Nummer 4 är fortfarande lite svår, men oftast prickar jag rätt. Plus och minus vet jag hur de ser ut också. Fast det är för att pappa ritade två åskmoln och förklarade varför det blir en blixt som smäller. Mammas bokstäver på registreringsskylten kan jag också. Jag gillar att lära mig nya saker, men att äta själv med sked eller gaffel är jag fortfarande måttligt intresserad av. Jag ser helst att någon annan petar i mig maten så kan jag rita under tiden. Jag ritar gärna ettor, nior, bilar, bussar, skorstenar, hus, moln med plus och minus, katter, hundar och familjemedlemmar. Mamma till exempel har ju en bebis i magen. Nu vet jag nästan vad en bebis är. Jag träffade en här om dagen. Det var lite spännande. Det spelar ingen roll om det är en bror eller syster. De är mumma båda två. Alltså de är goda att pussa på...

På fredag ska jag och mamma vara hemma och mysa! Fast vi kommer nog mest att cykla. Mamma säger att det gör ont i ryggen när hon går. Det gör ingenting. Jag cyklar helst!

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Lilla vännen! Nu blir mormor orolig när jag hör att du springer ut i vägen. Det är ju jättefarligt, bilarna kör fort och är hårda och då gör det ont! Att du redan kan alla siffror?! Det ska man inte kunna när man bara är två år! Hoppas att vi träffas snart. Kram kram

2010-06-02 @ 20:23:43
Postat av: L'et

Mummu; Jag veeet att man inte får vara på vägen! "Mim gå gatan, neeeej" Mamma och pappa blir jättearga på mig - och grannen också.

Siffror är jätteskoj! Och mammas registeringsskylt;) Det är kul att lära sig nya saker! Kram kram!

2010-06-02 @ 22:39:25
URL: http://tilia.blogg.se/
Postat av: Vincent

Jag brukar också springa ut i gatan, helst vill jag springa till dig "Luka!" ropar jag. Men mamma förklarar att om inte bilarna är hemma så är inte Lukas hemma heller, ibland blir jag ledsen men de brukar gå över!

2010-06-04 @ 08:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0