Födelsedag

Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag, för det är Lilla Litens dag,
Hurra, hurra, hurra!!!

Idag har jag varit hos faster dagmamman hela dagen och busat och lekt. Sen hämtade pappa mig lite tidigare än vanligt för vi skulle hem och fira födelsedag! Mamma hade gjort mer pajtårta hallon också.
Fast väl hemma och när fikat serverades tyckte jag inte riktigt att jag hade tid med pajtårta eller kex. Jag ville hellre springa runt och leka!

Många fina saker har jag fått idag. Nästan en helt ny garderob har jag fått! Ett flygplan, tre saabar och tre volvon (hur säger man volvo i plural), en skottkärra som jag genast lastade en massa gräs i, en rutchkana som jag flitigt använde, pengar, några böcker och blommor. Morfar skickade ne blombukett med en liten nalle. Nallen fick följa med mig och hunden och krypa ner i sängen. Det är ganska få förunnat att få följa med oss ner i sängen, men nallen verkade mjuk och snäll och så var den ju från morfar!


En av de små bilarna.


Jag älskar att åka rutchkana!!! Det var kusin D som hjälpte mig att montera ihop både den och skottkärran. Tur att han var här och hjälpte mig för ingen annan verkade riktigt ha tid.

Nu är jag en stor kille!


Kommentarer
Postat av: Stormormor

Visst är du en stor kille nu och lite busig . Härligt att se dej springa och ha roligt med dina nya saker . Tack för i går förresten det var mysigt att vara hos dej .

Kram från

Stormormor å Stormorfar

2010-06-30 @ 12:22:20
Postat av: L'et

Mumummu & T; Jag gillar lite bus! Det var mysigt att ni var här också. Jag tycker om er väldigt mycket! Men vi ses kanske på fredag eller i helgen?

Kram kram!

2010-06-30 @ 21:55:49
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0