Förvirrad

Jag förstår ingenting. Vart är min pappa? Först är han här, sen är han bara borta. Sen kommer han hem en dag för att bara åka igen! Nu är han i "inna" (Kina).

Idag talade jag om för mamma att "hackin dä, hackin gynn" Då menade jag att lastbilen var där ute och den var gul (mamma trodde jag menade grön, men det låter lika när jag ska tala om det) och så talade jag om att jag och kusin J hade tittat på hästarna. "Hej å gyngan!" Mamma frågade om jag hade gungat. Ja, jag och kusin J.

Andra ord som hoppat ur min mun idag som var nya för omgivningen var ena grannens namn (chockade mamma eftersom hon inte ens visste att jag visste vad han hette),
ko-hylla = skolhylla
bombl-hylla = blomhylla
lagga = flagga
pulka = pulka
gynga = gunga
ickla = cykel/cykla
hjäm = hjälm

Nu kan jag namnen på fyra av sex grannar.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad du kan prata mycket nu. Du kan också säga "Gd Gaga tyst = Lady Gaga är/ska vara tyst". Du har visst tröttnat på Pokerface =D.



Kram kram

2010-04-15 @ 22:34:09
Postat av: Mormor

Vad du kan prata mycket nu. Du kan också säga "Gd Gaga tyst = Lady Gaga är/ska vara tyst". Du har visst tröttnat på Pokerface =D.



Kram kram

2010-04-15 @ 22:36:35
Postat av: Jonna Tilly

Du kan många många ord och meningar med för den delen go grabben där!! Vi här är imponerade på riktigt.

2010-04-16 @ 21:18:03
Postat av: L'et

Mormor; Ja, till mammas lycka har jag fått nog. Fast nu har jag fastnat för "Na na na na na na na na na na na...." Introt i en Pinklåt. Mamma spelar introt om och om igen. Den är JÄTTEBRA mormor! Du måste lyssna på den! Kram!



Jonna Tilly; Tack, men morsan snattrar ju som attan och jag kan ju inte vara sämre! Någon MÅSTE få tyst på henne! Jag är förövrigt lite avis på Tillys motorik. Hon kan så mycket! Gunga själv! Det kan inte jag - törs in heller... Kram!

2010-04-16 @ 23:27:18
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0