Jag är tillbaka!

Jag vet att det var ett tag sedan nu, men jag tänkte uppdatera lite med en ordlista. Jag tänkte att det är lika bra så ni förstår vad jag säger och vad jag menar!

Bavà, papà                              vatten

Kaaka                                     kaka, smaka, macka, skaka

Kamkaaka                               pannkaka

Mummu                                   mormor

Bubaa                                      morfar

Pfapfa                                      farfar

Mja                                           ibland katt

Neej, ne-e                                 oftast nej, men ibland ja

Brum, brum                               att åka någonstans, tvättmaskin, bil, motorcykel.. allt med hjul.

Fnysa med näsan flera gånger     dammsuga

Damm                                       ibland den, men ofta bara ett ord

Annars mår jag jättebra och växer så det knakar! Det är jättemysigt att vara hemma med pappa på dagarna. Jag vill nog inte att han ska börja jobba. Fast mamma säger att vi två ska vara hemma ett par månader. Mamma är rätt bra hon också. Mamma och pappa brukar fråga om jag är världsbäst i värdsrymden, men då svarar jag alltid nej. När de frågar vem som är världsbäst i världsrymden då så svarar jag alltid mamma!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men va roligt att du är på G igen , längtat så efter dej . Å så många ord du lärt dej, på ditt språk , men vi fårstår ju varann eller hur . Klart att det är mysigt med pappa nu efter mamma i över 1 år hemma, men jag vet att du myser med mamma när hon kommer från jobbet, eller hur. Ha det gött så ses vi snart.



Krammar från Stormormor å Stormorfar

2009-11-19 @ 16:14:55
Postat av: Mormor

Klart att du är värlsdbäst i hela världsrymden. Det nej:et betyder ju ja! Fast när jag och mamma frågade dig om du var söt sa du faktiskt JA. Hoppas att vi ses på lördag när moster fyller år.



Kram mormor

2009-11-19 @ 21:28:27
Postat av: L'et

Stormormor/-morfar; Klart vi förstår varandra! Får jag träffa er i helgen? Kram kram!



Mormor; Ja, jag bara busar lite:) Klart jag kommer hem till er. Jag har tjatat på mamma att vi ska åka! Kram kram!

2009-11-20 @ 10:16:28
URL: http://tilia.blogg.se/ettnyttliv
Postat av: Carro

Betydligt mycket mer ord än vad Vincent kan :) haha.

Försökte få han att säga mormor idag, men de blir "Nej, nej". Haha :)

Dom är goa dom små liven, få se vad mycket bus och påhitt smågrannarna kommer hålla på med i framtiden :) Kram!

2009-11-24 @ 18:30:30
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/
Postat av: Malin

Carro; Haha! Ja det ska bli spännande;) Nu bara rasar det på med ord här - eller försök till ord i alla fall. Jättehäftigt! Sen är det ju så himla häftigt att barn är så olika med sitt språk. Ett par bekanta till oss har en dotter som pratade i meningar när hon var 1½!!! Kram kram!

2009-11-25 @ 11:54:54
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0