Det är JAG som bestämmer!

Det verkar inte bättre än att den lilla myran har kommit in i en av alla trotsåldrar som skall passeras. Varför ligga still på skötbordet när man kan ställa sig på alla fyra? Eller i alla fall hålla i tårna så mamma och pappa inte får på byxorna igen. Sen behöver man ju inte äta bara för att det är matdags. Idag ville L verkligen inte ha lunch, matvrak som han annars är. Jag tänker inte krusa för den lille mannen. Vill han inte ha mat, är det så. Han äter när han är hungrig - antar jag. Den här perioden har jag väntat på ett par månader och nu börjar den komma, men det är faktiskt inte så allvarligt som det låter. Allt som oftast äter han speceillt om han får en egen sked som han kan mata mig med, men ibland duger inte det heller. Fast idag var han nog mest trött. Nu har han sovit i snart två timmar, så han vill säkert ha mat när han vaknar skulle jag tro...

Kommentarer
Postat av: Jonna

hahaha underbart att läsa. Trotsen föddes vår med, så skötbordet känns igen sen månader tillbaka. Det där med att de får mata en annan brukar fungera ibland. Härligt L, häv fram din vilja!!! :)

2009-06-22 @ 21:09:55
Postat av: Malin

Jonna; Ha! Ja den lille mannen kan behöva bli lite tuffare. Fast än är han ju så liten så det går nog över. Jag är rätt glad att han är mig i hälarna - än..

2009-06-25 @ 23:00:49
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0