Kunde inte somna om.

Till mina föräldras stora förtjusning och glädje vaknade jag idag kl.04.17 och var jättepigg. Jag förskte verkligen att somna om när mamma strök mig på ryggen och pappa bar runt på mig, men oavsett hur mycket jag slappnade av och myste så var jag fortfarande pigg. Strax innan 6 åt jag frukost och jag var ganska hungrig så det kanske var därför jag vaknade. Strax innan 7 somnade jag om igen, men nu är jag på benen igen så jag ska nog be att mamma gör en till frukost till mig. Nu är jag jätteglad!

I lördags var jag med mamma och pappa, faster och R, kusinerna och farmor och farfar ut på restaurang. Jag var trött och det var lite tråkigt. Dessutom åt alla andra god mat och jag fick bara kex och gröt. Så i ren protest ville jag inte ens smaka på pappas glass. Men jag höll mig i skinnet där inne och det fanns fina flygplan i taket att titta på. Mamma och pappa tyckte att jag var jättesnäll hela kvällen!

Igår var jag hos farmor och farfar nästan hela dagen. Mamma och pappa åkte till vår nya sommarstugetomt i Vansbro och tittade. Roligast hos farmor är såklart den lilla röda Bobby car'en jag har fått. Sen tycker jag att farmor är ganska mysig för jag somnar nästan hellre i hennes famn än i vagnen när jag är där.

Nej nu ska jag leka lite med min jätestora lastbil jag fick av H när jag fyllde år. Det är stor, men rolig att bära runt på. Tack H!

P.S. Mamma tycker att jag är söt när jag spankulerar omkring här i huset. Jag undrar hur man kan vara söt när man bara går omkring. Mamma är inte speciellt söt bara för att hon går - inte när hon kryper bredvid mig heller för den delen. D.S.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Din mamma är visst söt tycker jag. Du är duktig som kan vara på restaurang en hel kväll. Många barn klarar inte det utan blir lite bråkiga. Hoppas att du sover lite längre när du ska sova hos mig och T om några dagar.



Kram kram

2009-07-27 @ 11:32:25
Postat av: Stormormor

Härligt att vakna så tidigt , tänk va mycket du hinner med bus framför allt. Jag tycker att du kan vakna nästa lika tidigt när du är hos mormor så hon får känna på hur det är att ha småbarn i huset igen . Du och din mamma är lika söta båda två .



Kram Kram

2009-07-27 @ 19:19:45
Postat av: L'et

Mormor; Mmmm... Jag kan ju inte garantera att jag sover så länge, men jag är ju annars känd för att sova bra på mornarna:)



Stormormor; Ja oj vad jag har hunnit med mycket idag! Inte har jag sovit just något heller. Kanske 2 timmar på hela dagen fast jag vaknade så tidigt.



Båda; Jag ska hälsa mamma att hon är söt. Jag tycker i alla fall att hon är ganska mysig!

Kram till er båda!

2009-07-27 @ 21:35:50
URL: http://tilia.blogg.se/
Postat av: H

Kul att du gillade lastbilen. Du borde komma och kolla in alla mina nya bilar nån dag. Bilar är det bästa som finns. Jag gillar också att vara uppe med tuppen, man hinner med så mycket bus då. Fast du kan ju prova sova lite längre än till kvart över fyra... Mammor och pappor brukar bli på bättre humör om man sover lite längre. Vi hörs kompis!

2009-07-27 @ 22:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0