En bön för hälsa.

När M var iväg fick han ett litet guldkort i ett rött fodral. Det var en av kineserna som hade varit till ett tempel och bett en bön för vår son. En bön om ett långt och hälsosamt liv. Som bekräftelse på bönen fick vi detta kreditkortsstora guldkortet. Det är faktiskt i 24 karats guld, men om det är homogent guld eller bara en guldplättering, vet vi inte. Jättefint är det i alla fall. Gesten från kinesen ännu finare. Om man tänker efter, vilken svensk skulle gå till en kyrka och be en bön för en liten bebis i ett land på andra sidan jorden? En bebis man aldrig har träffat och vars mor man heller aldrig har träffat? Det kanske finns någon, men jag skulle vilja påstå att de personerna är lätträknade. Jag tycker i alla fall att den här gesten var otroligt generös och faktiskt bland det finaste Liten har fått. Jag blev nästan lite rörd. Jag får försöka ta en bild på kortet och visa här. Sen ska vi rama in det och sätta upp på hans rum.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej! Verkligen rörande inlägg och vilken otrolig gest av den mannen. Säker på att lilla L kommer få all lycka och välgång i ett långt liv. De barnen här i Sverige som har ett sådant kort är nog väldigt lätt räknade.

2009-01-18 @ 09:43:28
Postat av: Carro

Vincent fick oxå en slags "välsingelse" från en sotare vi hade förrut. Det var nå italienskt att han fick en svart "sotprick" i pannan så skulle de betyda ett lyckligt liv eller nåt :)

2009-01-18 @ 11:22:44
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/
Postat av: Malin

Jonna; Ja, det hoppas jag också - att han får ett långt och hälsosamt liv. Lilla T också.



Carro; Nej, vad häftigt:) Det låter bekant med en sotprick i pannan. Jag hoppas också att lilla V får ett långt och hälsosamt liv:)

2009-01-18 @ 22:21:31
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0