Hur föräldrar drar nytta av oss barn.

Har ni hört föräldrar säga att det är okej att ha lite fläckar på kläderna när man har småbarn? Det säger min mamma, även om hon helst inte har fläckar på kläderna. Ändå utnyttjar hon mig när hon själv spiller glass på tröjan. Det kunde ju lika gärna ha varit jag. Hallå där! Vem är det som spiller mat på mina kläder när jag äter egentligen? Oftast är det inte jag. Det är mamma eller pappa som missar min mun så kom inte och skyll på mig!

Jag blir så trött! Idag kom mamma gåendes i köket iklädd cykelbyxor. Jag har inte sagt något om det än, men det kanske inte är de vackraste man kan gå runt i - inte ens hemma, det är ändå jag som ser min mamma. Så istället för att tala om hur hemskt det såg ut, gick jag in på badrummet och hämtade hennes kjol, höll den mot benet och talade om att "där" ska den vara. Fantastiskt! För en gångs skull lyssnade mamma på mig och bytte kläder!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken mamma du har, skylla på dig när det är hon som spiller!! Fast nu gör ju föräldrar så ibland. Vill du att jag ska prata med mamma om det?



Cykelbyxor är inte så fint men jätteskönt. Mamma kan väl få ha dem när ni är hemma?



Kram kram

2009-08-07 @ 10:48:55
Postat av: Malin

Mormor; Nja,jag vet inte om det skulle bita. Barn brukar sällan lyssna på sina föräldrar - de brukar testa med att göra tvärt om istället.. Mamma funkar nog som mig, men det är ju alltid värt ett försök förstås. Och NEJ, hon får inte ha cykelbyxor. Det ser ut som att hon är naken!

Kram kram!

Hoppas vi ses snart igen!

2009-08-07 @ 14:26:12
URL: http://tilia.blogg.se/
Postat av: Tilly

Hej Lukas! Jag förstår precis hur du känner det!

Jag håller med dig, min mamma OCH min pappa gör likadant. Dessutom så passar sig inte vissa plagg i vissa lägen, ibland försöker de kränga på mig något opassande också men det brukar jag lösa genom att se till att de smustar ned det! Min mamma orkar inte ens ha min blogg igång så jag är glad att jag kan läsa din. Ååå nej sovdags igen hmm jag kanske är trött, envisat med att endast sova en timme idag istället för 3-4 men tji fick mamma som oroade sig över en grinig unge till kvällen. Jag har varit som ett litet ljus. Kram T

2009-08-07 @ 19:22:31
Postat av: L'et

Tilly; Ska bilda en hemlig klubb? Kommer inte på något bra namn så här på rak arm, men inehållet kan i alla falla vara att lära våra föräldrar ett och annat... Kram från L

2009-08-10 @ 11:05:44
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0