Två knoddar:)

I torsdags var jag och Lilla Liten och hälsade på en liten flickbebis och hennes mamma. Dundersöt och lika snäll som Lilla Liten. Kanske en liten flickvän? Fast L'et sov mest ute i vagnen så jag fick gå ut och väcka honom och peta i honom lite mat. Sedan var han vaken en stund till och låg bredvid A på golvet och såg nöjd ut. Lilla Liten har nog fått mammans talförmåga och snackade en hel del med A som mest låg och förundrat tittade på L. Mamman i huset hade bakat bullar som smakade ljuvligt. Jag fattar det inte, men bullar är ju inte speciellt svåra att baka. Ändå finns det vissa som "har det" som får till bullarna så där fantastiskt saftiga och goda, medan andras jämt blir torra och hårda. S tillhör den första kategorin som får dem saftiga - i alla fall de hon bjöd på. Men man kanske kan skylla på vilken ugn man har? Jag tycker att det är jättesvårt att göra sockerkaka i vår ugn och det är ju inte heller speciellt svåt att göra annars. Men de 35-40 minuter det står i kokboken räcker aldrig till utan det kan snarare bli 50 minuter innan kakan är någorlunda klar.

Här kommer i alla fall en bild på de två telningarna. Vi skulle ut på promenad så de är fullt påpäslade. A tyckte dock att vi var lite söliga så hon protesterade lite. Helt rätt, det är aldrig kul att ha för mycket kläder på sig när det är varmt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, ja de var så söta ihop så! Och tack för de snälla orden. Bullar lyckas oftast men sockerkaka är ett elände. Och ja, jag tror man kan skylla på ugnen. Våran har så konstiga lägen för plåten...

2008-09-27 @ 12:43:31
URL: http://sofiaha.blogspot.com
Postat av: Malin

Sofia; Tyligen helt rätt lägen för bullar i alla fall;) Har i och för sig aldrig testat i den här ugnen, men det kanske man borde göra.

2008-09-28 @ 08:34:25
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0