Tre...

Tre dagar kvar, eller hur länge till Lilla Liten nu kan tänkas trivas i min stinna mage. Det är i alla fall bäddat och klart till den lilla knodden i den gamla vaggan som jag inte riktigt vet exakt hur många som kan ha sovit i, men ett snabbt överslag säger att det måste vara någonstans mellan 15 och 20 barn som har sovit i vaggan. Jag är den som sist sov i den, innan mig min far och hans två bröder, innan dem min farfar och hans fem syskon, sedan min gammalfarfar med syskon (som kanske var två eller tre stycken) och innan dem min gammel-gammelfarfar med syskon (kanske också två eller tre stycken), sedan kan det hända att även min gammel-gammel-gammelfarfar med syskon har sovit i vaggan, men det kan också vara han som har gjort vaggan. Den är i alla fall från första hälften på 1800-talet (kan då vara från sekelskiftet precis). Hur som helst är det jättehäftigt att våran Lilla Liten nu kommer att få sova i en vagga som är 200 år gammal och som bara släkten har sovit i. Om vaggan är speciellt vacker vet jag inte riktigt om jag kan påstå egentligen, men den är otroligt charmig och har för mig ett högt affektionsvärde. Jag kan ju tillägga att vaggan inte bara har tjänat som barnsäng. Den har även tjänstgjort som hållare till en damaschan (en sådan man gör hemgjort vin i), blombänk och TV-bänk!





Lakanen kommer från Lundmyr of Sweden och skyddet mot vaggans kant (spjälskyddet) har jag sytt. Madrassen till vaggan är det blivande mormor som har bidragit med. Specialmåtten 78x52cm var svårt att hitta ute i handeln, så den är specialbeställd.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, vad sött! Häftigt att så många släktingar har sovit i vaggan.

2008-06-25 @ 12:39:30
Postat av: Jenny

På tal om hjärtan har Tjockis förresten hittat det där hjärtat som fanns i blomman jag fick av dig på alla hjärtans dag igen, så han leker med det för full rulle. Tänk att det skulle vara så kul att leka med det!

2008-06-25 @ 15:28:39
Postat av: Stefan

Kul med en vagga som är "arvegods" vi har en likadan från min sida av släkten. Vi har ännu inte gjort i ordning den men jag är säker på att den blir fin... Vi har ju liksom er tre dagar kvar till beräknad nedkomst men jag tror att det kommer dröja en bit in i juli... Men det får gärna bli rätt snart man blir ju inte mindre nervös bara för att man får vänta längre....

2008-06-25 @ 15:30:56
Postat av: Mamma

Åååå... vad vaggan ser mysig och gosig ut när du har bäddat. Lilla liten får det gott där. Jag tror att det blir en liten Skrållan. Hoppas att den lilla kommer snart, jag är så himla nyfiken.



Kram kram

2008-06-25 @ 19:59:38
Postat av: Annaa M

Trodde det var idag, så jag gick in och kollade läget! Hoppas också det blir snart, för din skull, det är så trist att gå och vänta.



Angående det så hävdade min Mellan när hon bara var ett par år att hon kom ihåg vad hon sagt precis när hon kom ut. Jag föreslog; "Hej Mamma!" Men hon hävdade bestämt att hon sagt "Hejdå Mamma!" Jag hörde ju förstås bara det ilskna vrålet.



Fint ser det ut i vaggan! Fast allra bäst kommer hon/han att ligga alldeles nära sina föräldrar.

2008-06-25 @ 21:45:51
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Jenny; Hjärtan är bra till mycket:)



Stefan; Jag är sjukt nyfiken på hur det går för er! Meddela gärna när ni har blivit föräldrar:)



Mamma; Mja... Jag tror i alla fall att det är en liten kille - oavsett om hjärtljuden pekar på något annat!



Annaa M; Haha! Jag är rätt säker på att jag sa "Hej mamma" till min mamma:) Hoppas vår lilla knodd också kommer att säga det - i alla fall kan vi ju tolka in det i illvrålet. Vaggan kommer att stå precis intill min säng (eftersom det bara är på min sida den får plats) så kan man ha den lilla ömsom i vaggan och ömsom i sägen, det som känns bäst.

2008-06-28 @ 22:24:47
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0