Jag är tillbaka!

Oj vad jag har vuxit sedan sist! Pratar gör jag också en hel del.
I december var jag och hälsade på morfar och fick klappa hans katt. Nästan ingen får klappa katten, men jag fick. Han brukar bitas då, men han märkte nog att jag är en snäll liten kille. Det var jag, mamma och pappa som flög ner och hälsade på morfar under luciahelgen.

Sen blev det jul och jag fick en massa spännande paket. Bland det roligase jag fick var en flugsmälla... Den älskar jag att gå runt och damma med!

Jag har även hunnit börja hos dagmamma. Faster ("Ninna") är dagmamma och min älskade kusin "Ninni" är hemma ibland. Hon brukar busa med mig och det är jättekul. Vi tänder och släcker lampor och då kittlar hon mig. Jag dör av skratt! Hon har en pojkvän som heter "Ea".
Det är jag och tre tjejer som är hos faster. Bäst av dem tre är nog A som jag i alla fall pratar mest om här hemma. Hon har nyss börjat.

Nu har jag börjat komma med egna kommentarer och reflaktioner.
Här om dagen hittade vi en spindel på golvet mamma och jag. På kvällen berättade mamma för pappa att vi hade hittat en spindel. Då sa jag helt appråpå "Mamma damma den." Ja, men det gjorde hon ju för hon plockade upp den med disktrasan och mamma har en disktrasa när hon dammar.

Sen ÄLSKAR jag Mamma Mu & Kråkan! Idag (nyss) när vi tittade på film sa jag till mamma "Mamma mu ä ko."
Mamma har lovat att uppdatera här lite oftare och även lägga upp lite bilder så ni får se hur stor jag har blivit!

Annars gillar jag att räkna saker, och titta på bokstäver. Jag kan bokstavera L O K A på en Lokaflaska. "lall, å, k, a". Jag lovar att det inte är min mamma som vill att jag ska kunna något. Jag pekar och vill veta, så mamma talar om... Kanske inget intresse som håller i sig....

Hej å!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätteroligt att du är tillbaka . Har längtat efter att få läsa om dina hyss å lite bus och allt annat som du lär dej . Du är riktigt duktig på att prata å lär dej för varje dag . VÄLKOMMEN åter !!!!



Kram från Stormormor

2010-03-16 @ 16:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0