En hård dag

Vilken dag! Först kunde jag inte kolla på Mamma Mu för TV'n i vardagsrummet är trasig. Det händer jämnt när pappa är borta. Dt är inte meningen att han ska vara borta!

Sen blev det kul! Finfrämmande från grannbyn kom över och vi åt bullar. Tjejen ville gärna kramas och hålla handen, men... Mja. På sikt kanske. Men hon är snäll ändå! Hon har också en fin blå jacka, nästan lika som den jag har. Framåt sovdags kom grannarna över så de följde med mig och mamma på sovpromenad.

Mamma är lite taskig tycker jag. Ja gfick inte sova så länge som jag ville på dagen. Det resulterade i att jag inte var så sugen på att äta mellanmål heller. Sen åkte vi i väg till en trädgård. Där fanns ett litet porslinsfår som jag gärna hade tagit med mig hem. Jga klappade det och sa hejdå innan vi åkte. Jo, de hade ju "hönan" (en "black" och en "gåå") och "tupp" där också.

Sen kom det värsta av allt. Vi åkte till Kupolen... Jag gillar inte Kupolen och jag protesterade vilt när vi var där. Mamma sa att hon ska se till att åka ensam i framtiden. Tack gode gud för det! Ingen kunde väl bli gladare än jag för att hon sa så. Varför tror hon att jag protesterade. Dessutom gillar jag inte att åka hiss. Det är hur läskigt som helst och vi åkte hiss tre gånger. Sen trängde hon in oss i en jätteliten provhytt också! Åhh...!

Väl i bilen på väg hem fick jag en banan och då kändes allt bättre.

Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på. Kanske hjälpa mamma att rensa lite i rabatterna? Jag skulle vilja träffa mormor också. Farmor och farfar får jag träffa på måndag för då ska jag vara där hela dagen.

"Pappa Kina" och jag frågar efter honom lite nu och då. När kommer han egentligen?

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag håller med dig, Kupolen och provhytter är inte kul alls! Du brås nog på mig, jag tycker inte heller om att åka hiss. Det är jätteläskigt. Nästa gång mamma ska handla får du komma till ig och mysa istället.



Kram kram

2010-04-18 @ 12:36:44
Postat av: L'et

Mormor; Jag KOMMER!!! Kram kram!

2010-04-18 @ 22:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0