Våfflor och tofflor

Idag har Myran lekt med lille H i Borlänge. Egentligen skulle vi ha varit till en av de öppna förskolorna, men på grund av förkylningar så bestämde vi oss för att isolera oss. Vi åkte in till stan till lunch och fick våfflor hos J. Liten smakade också. Både med katrinplommonpuré/grädde och jordgubbssylt/grädde. Det smakade smaskens!

H serverade mig kaffe och mjölk ur hans nya fina gummistövlar och Liten pratade på som bara attan. Så pratsam brukar han inte vara när han inte är hemma, men han hade väl massor att berätta för J&H om vad som hade hänt sedan förra gången han träffade dem.

Sedan tog vi en promenad in till stan. J hittade en jättesnygg duk och en ännu snyggare kanna. Själv höll jag hårt i plånboken. Jag hittar sällan sådant jag verkligen, verkligen vill ha. Jag hade också velat han en sådan där kanna, men vart skulle jag ha den? L somnade när vi gick hemifrån, sov hela vistelsen på stan och hela vägen hem. Jag tror att han sov i nästan tre timmar. Det är rätt ovanligt för att vara honom.

Det blir öppna förskolan en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ni får hänga med till Amsberg någon dag. Tänkte fråga er idag faktiskt men T sov och sov och sov.

2009-04-01 @ 23:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0