Klappa, klappa händerna..

Nu börjar Lilla Liten härma oss på olika vis. Det positiva är att han klappar händerna när vi klappar händerna. Han håller ena handflatan uppvänd och klappar med den andra. Häftigt! Man märker nu också att han vet vad en puss är för något. Lampan, klockan och mobilen ovanför skötbordet vet han vart de är, men mamma och pappa är svårare. Om jag frågar vart pappa är så tittar han på M ibland. Om M frågar vart mamma är tittar han fortfarande oftast på lampan. Om jag däremot sitter och matar honom och han blåvägrar att titta rakt fram hur jag är lockar på honom, men till sist frågar vart mamma är, då tittar han på mig. Så han vet nog allt!
Det mindre positiva fast ändå rätt komiska är att han ibland sitter med en sak (t.ex. tandborsten) i handen på golvet eller i sin matstol och först "doppar" saken nere på golvet snatt bakom sig, sen tar han upp saken, tittar på den och kanske stoppar den i munnen, sen byter han hand, "doppar" saken på golver snett bakom sig åt andra hållet. Det tog ett tag innen jag kom på vad det är han kanske gör. Jag tror att han är miljöskadad av att följa med mig på toa dagarna i ända. Han ser hur jag tar papper på den ena sidan kroppen och sen byter hand och torkar på den andra sidan. Jag tror faktiskt att det är så. Jag kommer inte på något annat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0