En social kille

Igår var jag och L först ute på promenad med J&T. Moddigt och eländigt, men man får tänka positivt att det är bra motion! Det blev två duschar i går förmiddags... På eftermiddagen åkte vi först upp till Insjön för att lämna en bok till M, köpa papper och kolla på en mobiltelefon. När vi kom hem tog vi en promenad med grannarna C&V och var sedan in till dem och drack kaffe. Sonen sov.

Idag var vi först på promenad, sonen sov medan jag duschade, sedan åkte vi hem till J&T och busade och fikade. Eller rättare sagt så var det T som ville busa med L, men han tycker fortfarande att hon är lite läskig. Det går bra att sitta nästan bredvid henne om mamma är klistrad tätt intill L och T inte tittade på L. Fast det är klart. Hon hade en tröja med 333 på "half devil" och vem skulle inte bli rädd för en sån tuff liten tjej? L hade i och för sig strumpor med dödskallar, men det hjälpte inte.

Sedan for vi raka vägen till litens plast morfarmor. Alltså min styvfars mamma. Där gick det bättre och han klämde i sig en banan och en burk katrinplommonpuré i rask takt. Sen var det godnatt och det var bara att åka hem. Jag trodde att den lille skulle somna i bilen, men han var övertrött och blev så där superledsen som bara Lilla Liten kan bli och inte ens den traditionella sången funkade. Det blev en kort prmenad till när vi kom hem så att han skulle somna.
Visst ja. Han har träffat sina första kineser idag. Tyvärr blev han inte vidare glad att se dem, han var för trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0