Jag har åkt tåg!

Jag och mamma har åkt tåg till morfar som bor i Skåne. Det tog lång tid och jag blev ganska trött. Så trött att jag somnade i mammas famn på en buss. Nu är vi framme i alla fall och jag börjar känna mig hemmastadd. Morfar har en katt som jag gillar skarpt! Katten verkar inte gilla inte mig så mycket, men jag har i alla fall fått klappa på honom lite (på tåget fick jag förresten klappa en vovve!). Annars har det inte hänt så mycket här. Morfar blåste upp en liten pool till mig, men jag tyckte att den var stor och läskig och satt hellre bredvid och tittade på. Mamma badade desto mer i poolen. Kul för henne att hon är så lättroad. Badbollarna tittar jag också gärna på, men på avstånd...

Jag har fått en docka här också, men alla tror att jag är rädd för den. Hallå! Jag kan väl inte leka med dockor heller! Jag kör bil, lagar mat och tar hand om mina djur. Däremellan måste man mysa en hel del också. Förutom en docka har jag idag fått en till bil också. En svart Briobil så nu har jag tre av fyra färger. Grön, orange och svart. Röd fattas. Jag skulle vilja ha en blå och en gul också, men det finns inte.

Varje eftermiddag går vi till Bertils Korvakiosk och och köper glass. Jag är rätt trött på glass nu och nöjer mig med skedarna (det är ju dessutom nyttigare) så idag höll jag fast vid samma blå plastsked i en timme innan den sprack så jag fick lov att överge den, men då hade mamma en ny grön sked. Mamma är rätt bra ibland faktiskt.

Idag har vi hälsat på stormormors syster också och bland det första jag gjorde var att hälla ut ett helt glas vatten över hela köksbordet och halva köksgolvet. Tänk att så lite vatten kan sprida ut sig så mycket...! Sen bekantade jag mig med mormors kusins tår (han var där för han ville träffa mig och mamma) och mormors mosters glasögon och lagom när jag hade mjuknat och kände mig trygg i tillvaron tyckte mamma såklart att det var dags att gå hem. Jag vill gå dit igen för de hade många fina porslinsgrisar hemma hos sig.

Imorgon ska vi på marknad och på fredag åker jag och mamma till Linköping där pappa möter upp oss. Sen har mamma sagt att vi kanske ska träffa två katter. Det ser jag fram emot!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad du får vara med om många roliga saker., du får berätta mera när du kommer hem . Bra att du inte äter så mycket glass .

Längtar efter dej . Ha det bra puss på dej Plutten



Stormormor

2009-07-16 @ 16:42:28
Postat av: L'et

Stormormor; Ja! Massor av roliga saker och massor av glass - fast skedarna är roligast.

Längtar efter er med!

Kram kram!

2009-07-19 @ 13:27:47
URL: http://tilia.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0