Mysigt med många bebisar.

Idag var det min tur att stå för föräldrarfikat här i byn. Det blev tre olika sorters hembakt bröd, varav en sort jag är riktigt nöjd med, lite fikabröd och så en himmelskt god kladdkaka - om jag får säga det själv.
Jag insåg i alla fall att det inte är några som helst problem att inhysa tjugoen personer i vårt hus. I alla fall inte om det är elva vuxna och tio barn varav ett av barnen sov utomhus. Så okej, tjugo personer här inne då. Men tjugo personer är inte så himla många egentligen och dessutom är det ju hur mysigt som helst med så många små knoddar på en och samma gång. Hela huset fylldes av mysig bebisdoft och fika. Ünderbart!

Om någon hade sagt till mig att det skulle bli så här för ett år sedan hade jag bara skrattat och sagt "förmodligen". Jag är ingen träffa-andra-mammor-typ som fikar och pratar bajs. Trodde jag i alla fall. Vad hände sen? Den som förmodligen är mest begeistrad i dessa träffar är nog jag...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Livet är fullt av överaskningar!!



Kram kram

2009-02-21 @ 00:04:10
Postat av: Jonna

Smaskens mammafika Malin!

Riktig mästare på matbröd är du.

Hahaha samma här, jag var väl inte "mammabebisfikatypen" innan och är väl egentligen inte det nu heller :)

Men i sådant sällskap av glada mammor och härliga bebisar kan man inte bli annat!

Trist att ni missar Mockfjärd idag men lycka till på banken. Kram Hälsa L.

2009-02-23 @ 09:46:32
Postat av: Anonym

Mamma; Jo tack, det har jag märkt;) Kram på dä' mormor:)



Jonna; Tackar:) Får väl komma och våldgästa er vid tillfälle! Nej, men det kanske är därför jag känner att jag är på samma plan som dig - vi är inga mamma-mammor, men ändå har vi blivit det på någon underligt vis... Kram kram!

2009-02-23 @ 16:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0