Me & I

Igår kväll var jag och K iväg på ett Me & I party i Falun. De har ju så fantsktiskt söta kläder!
Till fantastiska priser också... Men jag betalar hellre 220 kronor för en rolig turkos body än samma pris för en body i blockfärger från Lingon & Blåbär. Jag sa till mamma här om dagen att jag upplever att det är för mycket präktigt och praktiskt 80-tal över Lingon & Blåbär och jag är inte mogen för det än. Tidigt 80-talsbarn som jag är. K hade samma uppfattning och det kändes ju skönt att inte vara ensam om det. Fast det finns fina kläder hos dem också, men inte så många. L har faktiskt en jättefin mörkblå (gillar inte att säga marinblå eftersom det skriker 80-tals seglarmode över ordet) body som ser ut som en pikétröja med tillhörande byxor. Men sen fanns det inte mycket mer i kollektionen som lockade.
Me & I hade mycket fint och det är klart att man blir lite köpgalen! Men jag höll i plånboken och köpte bara en turkos body med vita kaniner på samt tillhörande strumpor. Jag var på väg att köpa ett par bruna frottéhängselbyxor med en vit kanin på rumpen också, men förnuftet sa stopp. Jag har faktiskt inte hur mycket pengar som helst när jag är mammaledig.

Något som dock irriterar mig lite är den klassiska matchningen. Syskonmatchning kan jag väl i någon mån tycka är okej, men jag skulle aldrig klä mina två pojkar i likadana skjorta och byxor eller flickor i likadana klänningar. Och jag skulle definitivt aldrig ta på mig själv en tredje exakt likadan klänning som döttrarna. No way!!! Däremot är jag för matchande färger. Men som sagt; likadana kläder får mig återigen att tänka på 70- 80-tals VCT-overaller när hela familjen kom i likadana overaller på semestern. Helst skule man åka husvagn också... Idag åker man till Thailand och klär sig i likadana saronger.

Usch så pessimistisk jag låter, men jag är faktiskt väldigt glad åt gårdagens klädköp! Me & I åker jag mer än gärna på fler gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0