Socker i flingor

Sitter här på morgonkulan och läser en artikel på aftonbladet.se om att frukostflingor "ofta är mer godis än mat" och syftar då till Kellog'soch liknande flingor. Müslin Start är nog inte så bra egentligen den heller. Ta sockrad youghurt  med flingor och ett glas juice eller o'boy och så har man en relativt vanlig frukost (barnfrukost). Hur nyttig är den? Ska inte frukosten vara dagens viktigaste och nyttigaste mål? Nu sitter jag här och tänker att det där kommer vår son aldrig att få äta och jag hoppas att jag kommer att fortsätta tänka efter före. Varför inte göra gröt? Det går faktiskt ganska fort när de flesta idag har en micro. I och för sig har de flesta på socker och kanel eller sylt, men det känns ändå som att sockerhalten blir lägre i en sådan frukost än i den förstnämnda.
Inte nog med att jag redan är en hönsig mamma på andra plan. Jag kommer att bli väldigt hönsig med vad vi stoppar i honom också.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Frukost är som sagt dagens viktigaste mål. Man ska ha som mål att ge sina barn en bra frukost. du åt bra ett tag men sen blev du tonåring och... . Jag läste en artikel i våras om frukost. Där stod det att en dålig frukost var bättre än ingen frukost, alltid något!



Kram kram

2008-10-01 @ 19:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0