Babycafé och skönhetsvård

Idag ska jag och L testa hur det är att gå på Babycafé. Fånig som man är så vill jag inte åka dit ensam, så jag och en av mammorna från föräldragruppen ska träffas där. Jag misstänker att hon känner som jag. Dels att man inte har träffat någon annan där tidigare och det är egentligen långt att åka till Mockfjärd för oss båda och tänk om det inte skulle vara någon annan alls där så att man skulle sitta där och dricka sitt kaffe/te helt ensam. Inte så upplyftande. Nu är vi minst två i alla fall. 

Igår kväll tog jag och L en liten promenad genom byn (M packade för att han skulle till Schweiz idag)och träffade då på en av de andra någorlunda nyblivna mammorna här i byn. Det var hon som började prata med mig eftersom hon skulle ha tjejkväll hemma hos sig (homeparty) med ansiktsbehandling och fotbad. Gud så härligt! Jag tackade ja direkt och när jag fick broschyren i handen visade det sig att det är Rosenserien och vi har redan schampo hemma från den serien. Ett schampo som faktiskt är rikigt bra. Jag nämnde för henne att det är ett helt gäng här i byn som fått barn i år (och så hon som fick i november förra året) så det kanske inte vore helt fel att ha ett babycafé här i byn. Det finns både en bystuga och en stugby där man skulle kunna hålal till - om man inte ska vandra runt hos varandra, men det kan ju bli jobbigt i längden. Men vi får se vad som händer. Det är stor sannolikhet att det inte blir något av det, men tanken är ju född i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0