Potatisdags.

Igår fick knodden testa potatis för första gången. Han invigde sin matstol samtidigt. Det gick faktiskt över förväntan bra. Jag trodde att den mesta potatisen skulle hamna utanför munnen, men det som kom in i munnen försvann. Det såg varken gott eller äckligt ut. Lilla L'et såg mest neutral ut. En tesked fick han. Idag var det dags för potatis igen och det gick lite bättre. Han såg ut att börja gilla det. Han fick en tesked idag med. Imorgon blir det också potatis, men då ska jag nog öka på till två eller kanske tre teskedar. Det beror på hur intresserad han är.
Sen vet jag inte vad han ska få, men det lutar åt morot. Tänkte blanda lite morot med potatis. Egentligen hade jag tänkt att han skulle få ärtor, men på ICA Maxi har de uppenbarligen bara ärtor på 1kg förpackningar... Jag hade tänkt köpa en liten förpackning om 250g eller vad det kan vara i dem.

Imorgon ska jag och J till Kupolen och då blir det inköp av en ny vitlökspress (kan vara bra att puréa ärtor och majs med bl.a.) och så tänkte jag kika om inte ICA Kvantum har ett annat utbud på frysta grönsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0