Katter och små barn

I helgen har vi varit i Norrköping och hälsat på M's kompis M och hans lilla misse, mina små svarta ulmerkottar och så har vi fikat med min gamla gymnasiekompis M. Många M är det...

Det är rätt kul att titta på hur katter beter sig när de träffar på små bebisar. Man ser att de inte är helt bekväma med att få konkurrens av en annan varelse i samma storlek som de själva. Samtidigt märker de att det inte är en annan katt så det är inte så att det vill gå till attack på något vis. Däremot kan de gå lite omvägar kring de små liven. M's katt Aramis var lite nyfiken, men konstaterade rätt snabbt att han nog skulle hålla sig undan. Likaså med mina små pantrar. Det var nog bara Frasse som gjorde några närmanden, men han konstaterade också att det var bäst att hålla sig undan. Pappas katt Whisky går så långa omvägar det bara är möljigt.
Jag skulle så gärna så gärna ha en liten misse igen och M är inte helt negativ han heller. Han skulle också vilja ha en liten ulmerkott, men vi får se.

I och med långa bilresor har vi lycktas rubba lite på Lilla Litens dygnsrytm, men det verkar ändå gå rätt bra. Istället för att somna runt halv 8 - 8 har han somnat runt halv 11 - 11 på kvällen, men har fortfarande vaknat runt halv 6 på morgonen. Utom idag när han faktiskt sov till strax före 8. Han låg och pratade vig halv 6, men jag orkade inte gå upp och han verkade ju rätt nöjd med att ligga och prata så jag lät honom vara ifred. Sedan somnade jag och det måste ju han också ha gjort. M sov i Litens rum för att få sova någorlunda ostört. Nu sover L'et på ett täcke på golvet med en filt över sig. Det ser ganska skönt ut. När ha vaknar ska han få lite mat och sedan ska vi åka och hälsa på jobbet i Mora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0