Studiebesök på BB

Igår var vi på BB. Det var bara ett studiebesök, men i alla fall. Det var lite läskigt och bisarrt på något vis. Läskigt eftersom jag vet att jag snart kommer att vara där och bisarrt eftersom jag fortfarande inte känner mig som någon mamma och vad gör man då på en förlossningsavdelning och på ett BB? Sen var gruppen alldeles för stor. Eftersom ingen föranmälan krävs är det bara att åka på studiebesök under de dagar och tider då det är öppet hus, så vi var nog runt 10 par som var där samtidigt.


Utsikten från förlossningsrummen och salarna där man ligger hade väldigt (eller i alla fall någorlunda) vacker med utsikt över Falun, lite vatten och lite skog. Nackdelen är att jag förmodligen kommer att ligga där under den värsta sommarvärmen och alla rum är i söderläge. Det blir till att föda med alla fönster på vid gavel, fast det kanske inte är så bra för Lilla Liten att komma till världen i korsdrag. Å andra sidan föds det barn under alla omständigheter, så det är nog egentligen inga problem. Jag sa till M att ta med vår lilla bordsfläkt. Jag tror att den kommer att vara till användning. M föreslog också en sådan där liten batteridriven handfläkt och det kanske är bättre?


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Optimist där som tror det ska bli en jättevarm sommar!

2008-05-14 @ 14:26:20
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: J

Jag skulle tro att de är nog utrustade med fläktar där redan eftersom avdelningen ser ut som den gör. Fast det kan ju vara bra med två! Kanske blir svettigt för M med...

2008-05-16 @ 10:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0