Lilla Liten har vänt på sig!

I förrgår var vi till barnmorskan igen. Vilken fart det var på vår Lilla Liten! I och för sig hade jag bett barnmorskan känna efter om den lilla knodden hade vänt på sig ännu. Det resulterade i att hon väckte den lille vännen och vem skulle inte bli irriterad och rädd om någon tog tag i ens huvud utifrån? Och visst hade Lilla Liten lagt sig till rätta med huvudet nedåt. Hjärtfrekvensken var 156-160 slag i minuten och han/hon bökade runt väldigt där inne. Egentligen hade det kanske varit bättre om hon hade kollat hjärtljudet först och känt efter sedan, men det kan vi ju tänka på till nästa gång.


Lilla Liten är ju inte så liten längre. Enligt olika källor på Internet så är bebisen nu runt 40-43cm lång och väger ca.2000g. På söndag är det enligt beräkningen bara 6 veckor kvar... Vad gjorde jag för 6 veckor sedan? Vi firade påsk i Norrköping och hälsade på de små missekissarna och sedan hälsade vi på min farbror med fru i Kungsör på vägen hem. Det känns faktiskt som att det var ett tag sedan, men samtidigt känns det som att det var rätt nyligen.


De enda prylarna vi har köpt hem än så länge är ett skötbord, ett skötbordsunderlägg (med uppblåsbara kanter), 20st (!) vanliga handdukar (har hört att handdukar går åt och de kostade bara 3:-/st) en taklampa och en madrass och madrasskydd från Ikea (jag tror att vi köpte ett par söta tvättlappar också). Sedan har vi också köpt kudde och täcke och ett påslakansset på Barnens Hus. Vagnen finns än så länge hos min styvbror i Tomelilla och den har mina föräldrar köpt åt oss. Bilbarnstol, hoppgunga, badbalja, bärsele, babygym, fårskinnsfäll, en del kläder och lite annat smått och gott står hemma hos min far och det vill han ge till oss. En till fårskinnsfäll och en spjälsäng finns hos M's syster som de vill ge till oss. Så det som fattas är lite kläder att ta med till BB, en till uppsättning lakan (men det ska jag sy av ekologiskt tyg från Medsols Ekoliv) och säkert något mer som jag inte kommer på just nu.


Det är inte långt kvar nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0