Aj, aj, aj!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Lilla Liten är ingen liten knodd längre. Enligt de tillförlitliga Internetsidorna är han eller hon nu runt 44cm lång och väger ca2250g. För skojs skull mätte jag upp 44cm mot mitt tangentbord. Tangentbordet är 45cm och ser ganska långt ut. Då kan man ju ställa sig frågan hur i hela världen en sådan lång liten krabat kan rymmas inne i min mage? En sak är säker i alla fall. Liten har redan väldigt starka ben så det där jag sa i vecka 15-16 om att jag hade en liten simhoppare i magen kan jag nu i vecka 34 bara instämma i att jag fortfarande tror. Tidigare har det mest kittlat mot revbenen och mot musklerna kring min egen navel, men nu gör det riktigt ont när de små fossingarna gör avstamp mot revbenen.


Kommentarer
Postat av: J

Men det är ju tur att lilla liten ligger ihoprullad, annars vette katten hur man skulle se ut. Fast längden spelar ju inte så stor roll när den väl ska ut, då är det ju mest bredden som känns! Nu är det inte långt kvar du. Åhh vad spännade det ska bli.

2008-05-12 @ 21:12:26
Postat av: Malin

J; Haha! Ja undrar just hur det annars skulle se ut:)? Om ungen låg raklång menar jag. Då skulle man antingen inte kunna sitta ner alls, eller så skulle magen stå rätt ut som ett spjut. Tihi! Fick en rätt rolig bild i huvudet:)
Usch, ja... Jag hoppas därför att det är en långsmal liten en som vill ut som heller inte har för stort huvud. Tydligen hade M rätt stort huvud när han föddes, så jag hoppas inte att det går i arv...

2008-05-13 @ 09:15:21
URL: http://tilia.blogg.se/ettnyttliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0