Pojke eller flicka?

 PojkeFlicka
Magens formToppig framåtUtbredd mage
PigmentrandLång randIngen rand
Babyns hjärtfrekvensUnder 140 slag/minÖver 140 slag/min
Vigselring över magenPendlande ringCirklande ring
Mammans skönhetBibehållen skönhetFlickan tar mammans skönhet
HalsbrännaMycket halsbrännaLite eller ingen halsbränna
Babyn hickarLite eller inteMycket
Babyn sparkarMycket Lite mindre
Händerna på UL-bildernaMellan knänaNågon annan stans
UrinvägsinfektionerInga Många
Vart ligger babyn i magenHögt uppLångt ner
Befruktningsdagen varEtt udda datumEtt jämnt datum
Blödande tandköttMindre blödandeMer blödande
Utputande navelSenare i graviditetenTidigare i graviditeten
Mamma sugen påChokladCitron
Babyn sparkarMycket på höger sidaMycket på vänster sida
Mammans illamåendeLite eller inteMycket
Mammans vårtgårdStarkt avgränsadMera suddig
Håret på mammans benSnabbare växandeNormalt växande
Mamman sugen påSöttSurt/salt
Mammans hudTorrMjuk
Mammans hårTjockt och glansigtTunt och matt
Mamman sover påVänster sidaHöger sida

                                                        5                                             11

Om man nu ska tro på skrock så kanske det är en liten tjej som gömmer sig i magen.
Vissa frågor kan jag helt enkelt inte besvara. Visst, jag själv tycker kanske inte att spegeln är lika snäll som den brukar kunna vara, men det breror nog på vanlig vinterblekhet. Håret är lika tunt som vanligt, men kanske lite glansigare. Håret på benen skulle jag till och med vilja säga att det växer långsammare än vanligt vilket är väldigt positivt. Man skipper raka dem så ofta. Det där med ringen testade jag nyss. Dock ingen vigselring, men väl en förlovningsring som jag trädde upp på ett hårstrå. Det var ingen tvekan om att det var en cirklande rörelse. Jag testade att sätta ringen i en pendlande rörelse, men den övergick snabbt i en cirklande rörelse igen.
Formen på magen vet jag inte riktigt än. Den känns bred, men den syns ju inte bakifrån än. Det är för tidigt för det liksom om naveln putar ut eller inte. Jag vet heller inte om Lilla Liten hickar mycket eller lite än heller, men det kanske är det som gör att Liten far runt så väldigt ibland?
Det ska bli väldigt spännande och se hur det här kan tänkas stämma om några månader!
Det är ju trots allt 50% chans att det är en liten kille också! Då blir mormor (min mormor alltså) glad eftersom hon saknar pojkar i familjen och jag håller med. Det är rätt ont om pojkar i hela släkten känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0