Vägd och mätt

Nu är Lilla Liten både vägd och mätt. Mätt både i centimetrar och i mat. Nu är hna 6,5 vecka och är 58,5cm lång och väger 4780g. Äter gör han i alla fall ordentligt och jag testar att pumpa. I måndags fick jag ut nästan 40ml två gånger i rad, men både igår och idag kommer jag upp i lagoma 10ml. Man orkar inte hålla på och pumpa hur mycket och hur länge som helst heller. Man får ont, både i tuttarna och i armarna och i nacken, men det är riktigt fränt att se hur mjölken strilar ut som en duschstråle. Nu känns det mest som att det är därför jag håller på att pumpa, för att det ser fränt ut...

Nu har den lilla somnat, men om det är för natten eller om det är för stunden är svårt att veta. Bäst är i alla fall att själv gå och sova också. Natten till idag spenderade jag lika mellan sängen och soffan i vardagsrummet och faktiskt sov jag bättre på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0