Nördfakta

Here we go again!
Jag kör vidare på vår mathandlingsstatistik. Självklart kör jag ett fantastiskt program där jag matar in allt och får ut all data i fina kurvor, mätare och tabeller.
 
Dagens nördfakta är baserade enbart på mat och plastkassar(godis, läsk, leksaker, tvättmedel, blöjor, städartiklar, schampo och liknande är borträknat) .

Medelpris per vara                                                19,44kr

Medelpris per oekologisk vara                           18,95kr

Medelpris per ekologisk vara                              20,64kr

Pris per vara på Coop Konsum Djurås               17,60kr

Pris per vara på Ica Maxi Borlänge                    22,10kr 

Det som drar upp priset på Ica Maxi är att vi tenderar att köpa mer charkvaror där än på Konsum och mindre mejerivaror än på konsum.

Andelen köpta ekologiska varor är 36,23% (på Coop i Djurås 40,61% och på Ica Maxi i Borlänge 29,63%)

Hittills i år har vi köpt 45 plastkassar för 88,5kr…. Påminn mig oftare om att ta med tygpåsar!

Nu har vi inte bara handlat på Copp Konsum i Djurås och på Ica Maxi i Borlänge, men det är där vi har handlat mest (storhandlat) och därför borde bli mest rättvist att jämföra i parametrarna här ovan. I medelpriserna och i antalet plastkassar har vi också handlat på Ica Maxi i Falun, Tempo i Sundborn, Ica Supermarket i Slätta (Falun)och Ica Kvarnen (Borlänge).

Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Du borde arbeta som statistiker:)

Svar: Det är ju delvis det jag gör... På jobbet alltså:)
Malin