Pendla eller cirkla?

Enligt schemat här nedan så tyder en cirklande ring över magen på en flicka och en pendlade ring på en pojk.
Dock cirklade ringen när sonen låg där inne och nu pendlar den... Jag hade ju min tvärtomteori där.

Nu läser jag på en helt annan sida att cirklande ring är pojk och pendlande flicka. De måste ju vara konsekventa! Fast, det visar väl bara hur mycket skrock som ligger bakom... Enligt den kinesiska kalendern och mayakalendern blir jättelilla liten en pojk.
Ännu syns heller inte den klassiska hormonranden på magen som tyder på pojk. Den fanns på magen vid den här tiden med L. Det finns inte ens minsta lilla tillstymmelse till rand.

Sedan sägs det att barn nummer två ligger längre ner i magen än ettan. Det verkar inte heller stämma. Jag tycker magen sitter ganska högt upp än så länge - eller i alla fall så högt upp som livmodern går. Mest sparkar det kring naveltrakten. Ganska ordentliga sparkar börjar jag få nu. En del kickar gör riktigt ont. En stark liten myra!

Det jag egentligen skulle komma fram till var om ringen pendlade eller cirklade. Det jag tycker är häftigt är att ringen alltid cirklade med sonen och att den hittills alltid pendlat. Ringen är i alla fall konsekvent på bebisen!

På tisdag väntar MVC igen. Jag har fuskat lite med järnet, men ändå gjort slut på en en flaska Niferex så vi får väl se hur det ser ut på den fronten. Man mår heller inte bra av att äta järn dagarna i ända. I alla fall inte jag...
Publicerat i Allmänt