Pioner, men zon?

Jag är barnsligt förtjust i pioner! Förra året kom jag över en dillpion i grannens kompost som de själva inte ville se röken av mer.


Bilden lånad från nätet.

Tyvärr har den lite fel färg för resterande färgsättning i trädgården, men... Det må så vara.

På baksidan av huset står två vita pioner och växer till sig. De är inte så gamla än varför de fortfarande är ganska små.


Bilden lånad från nätet.

Underbara vita pioner som doftar lika underbart!

Nu är jag på jakt efter röda pioner också, men problemet är att hitta lämplig växtzon på nätet. De flesta skriver bara vilken sort det är. Jag måste leta vidare! Jag SKA ha tag i en eller ett par röda också!


Bild lånad från nätet.


Bild lånad från nätet.

Leta, leta, LETA!!!!!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Pioner är himla fina. Dillpionen var ju ett riktigt kap, dyra såg vi på Blomsterlandet. jag och T är väldigt inne på rosor och klematis.



Kram kram

#2 / / Malin:

Mamma; I know:) Lovade ju er lite frön från dillpionen, men när de väl var mogna glömde jag såklart av det och de snöade över. Nu är de bortklippta... Påminn mig till hösten igen!

Rosor är också vackra, men vet inte riktigt vart jag ska ha dem. Eller jo, det vet jag, men hittar inte någon bra sort jag vill ha.

Kram kram!