Ledig med lite besviken

Vet ni vad? Idag är det FREDAG! Japp, för jag är ledig imorgon. Det är IKEA som hägrar. Vi ska äntligen, äntligen köpa en ny soffa. Nu kommer vi att ha två likadana soffor i vardagsrummet och den udda soffan kommer att hamna i ”rummet bakom”. Det vill säga vårt datarum.

 

Ledig ja… Sedan är jag ledig till sista januari. Eller där ikring. Det beror på hur det går för det lilla snöret att skolas in hos dagmamma. Det är M’s syster som är dagmamma så det borde inte vara några problem. Fast med tanke på den uppmärksamhet man får på jobbet så känns det som att jag kan vara hemma till sista januari.

Innan jag kom tillbaka i höstas var jag till jobbet och bjöd på fika. Ingen fikade mer än en man som gjorde mig lite kaffesällskap. Fikat följde med hem igen. Idag är det sista dagen på ett par månader och vi har inget gemensamt julfirande. Alltså tänkte jag bjuda till lite och bjuda på enklare fika. Ingen kom, mer än samma man som sist gjorde mig sällskap. Nu finns sju av åtta lussekatter kvar och de följer med mig hem igen. Det känns inte kul att lämna dem. Ja, jag är besviken och det står jag för.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Mormor:

Uch va tråkigt när man vill bjuda på fika å ingen behagar dyka upp. Måste vara en knepig arbetsplats som inte har något gemensamt . Förstår att det kan vara skönt med en paus. Hoppas det går bra för lilla snöret att skola in sig.



Kram fr mormor

#2 / / Ellie:

Men fy 17 vilket nedrans företag! Jag blir galen när jag läser det du skriver. Kanske lika bra att du är hemma lite längre... KRAM

#3 / / Anna:

Med all rätt! Vad har du för arbetskamrater?!? Sunt förnuft och lite hyfs skulle vara på sin plats. Jättebra av dig att anstränga dig ändå tycker jag! Heja dig! :)

#4 / / Marie:

Man kan inte annat än förvånas över att det finns så tråkiga och asociala människor. Vuxna människor borde ha mer hyfs på arbetet tycker jag. Viktigt med en bra chef tror jag också.



Kram på dig och hoppas det går bra med inskolning och NJUT av ledigheten!