Små ulmerkottar!

Vilken härlig påskhelg!
God laxmiddag hos morföräldrarna på fredagen och en lugn och skön dag hemma i lördags.
I söndags åkte vi ner till M's kompis M nere i Norrköping och sov över hos hans föräldrar. Dels var vi bjudna på påskmiddag och dels ville jag hälsa på de små ulmerkottarna till kissemissar - Sotis och Frasse. Jag tog säkert hundra bilder på de små liven, så det kommer en eller ett par bilder här med snart.
Fast små kanske är fel uttryck för katter som väger runt 8-10 kilo... Sotis har dessutom väldigt mycket päls, vilket gör att han ser lite kraftigare ut än vad han är också. Supermysiga var de i alla fall som vanligt och se känner igen mig än! Frasse kom när jag ropade på honom. Det är skönt och se att de har de bra.

Igår var det dags att säga hejdå till min små söner och åka hemåt igen. Eftersom vi alltid passerar Kungsör när vi åker hem har vi pratat om att vi borde stanna till hos min äldsta farbror och säga hej, men ett "borde" blir just oftast ett "borde" och man stannar aldrig. Därför stannade vi igår och dracke en kopp te och åt lite fikabröd innan vi åkte vidare igen. Sist jag hälsade på hos min farbror med fru var i januari 2000. Det är alltså drygt åtta år sedan. Annars träffar man dem bara i stugan i Vilhelmina. Men som M sa; de hälsar ju inte på hos oss heller och det ligger väl något i det. Man behöver ju inte vara sämst på att hälsa på och de blev jätteglada när vi tittade in en vända.
Publicerat i Allmänt