Jag hänger ut...

...ett specifikt transportföretag. Jag kan inte förstå att så många otrevliga människor är samlade på ett och samma ställe. I och för sig är företaget enormt stort, men ändå. Det är väldigt många man pratar med där som är otroligt stelbenta och ibland även smått otrevliga. Chaufförerna ska man inte ens nämna. De går under en egen kategori. Men igår till exempel pratade jag med en dam i Malmö som slog allt ifrån sig. Oavsett vad jag sa så var ingenting deras fel och de följde minsann alla rutiner enligt pappret! Så är de ofta. Osmidiga och byråkratiska. Men ibland pratar man med någon som är helt tvärt emot sina kollegor och istället är supertrevlig. Det hände också igår, fast på kontoret i Borlänge. Då blir man så överraskad att man sväljer allt med hull och hår. Jag börjar nästan misstänka att det är någon form av psykologik taktik de bedriver inom företaget. När man har pratat med tillräckligt många otrevliga människor (utan att det har gett resultat efter den utgång de själva vill ha) blir man kopplad till en supertrevlig människa bara för att man själv ska göra en helomvändning och helt plötsligt acceptera varför de gör på det ena eller andra sättet.

Jag drar mig för att ringa dit och jag gör det inte om det inte är helt nödvändigt. Fast det kanske också är en baktanke från deras sida. Att folk inte ska ringa i onödan.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Maria:

DHL?

#2 / / Malin:

Maria; Nej, det andra stora. Men jag gissar att de fungerar på samma sätt. Det är ju ändå samma bransch.

#3 / / Meja:

Jag tror bara att du har hamnat hos fel person eller så kanske du ska tänka på om personen på andra sidan telefonen pratar med en lika otrevlig person hon med?
Ps jag är väl kanske partisk då jag jobbar på detta hemska företag som jag trivs toppen på. Ds