Jippiiiiii! Pengar!

Nu ska kollegan ha satt in den efterfrågade lönen till mig. Det gjorde han tydligen igår eftermiddags och eftersom det är en manuell insättning från en annan bank så kommer jag inte att se pengarna förrän senare idag - hoppas jag. Jag skällde på honom igår när han ringde och frågade efter mitt kontonummer. För det första att det inte var en dag för sent han hade gått  till banken och för den andra att han har mitt kontonummer. Jag ställde även frågan vad det är som gör att det är så svårt att gå till banken den 25:e. Jo han hade haft så mycket att göra den här veckan. Det spelar ingen roll sa jag, han vet att det är den 25:e som gäller alla månader och då är det helt enkelt bara att i förväg avsätta tid för det. Som vanligt försökta han slingra sig på olika vis, men jag var envis och bestämd i rösten. Jag sa även att det är svårt att få lön så sent när man har en del räkningar kopplade till autogiro. Nu har jag fått låna ihop pengar så att det sak finnas något där när de automatiskt försvinner från mitt konto. Lögn så klart (med lånade pengar), men det behöver ju inte han veta....

Idag ska vill Åre han och jag och jag är -100% laddad för att sitta instängd i en bil med honom i ca 11 timmar totalt. Dessutom är jag trött. Klockan är bara 04.30 lite drygt och jag är redan duschad och klar...
Publicerat i Allmänt