Polis i ryggen

Låt mig säga att jag starkt ogillar att ha en polisbil bakom mig när jag kör bil. Fast vem tycker att att det känns bra egentligen? Jag kör sällan för fort, men ändå sitter man på helspänn med hjärtat i halsgropen, livrädd för att köra fortare än exakt 90 eller exakt 70. Bilen framför mig verkade ännu räddare. Han eller hon höll 80 eller 60 - för att vara på den säkra sidan. Jag slapp bekymra mig över mig egen hastighet. Men ändå hade jag hjärtklappning hela vägen hem - eller i alla fall tills jag svängde av riksvägen och polisbilen fortsatte rakt fram. Tänk om den hade följt efter mig in i byn! Jag tror att jag håller på att utveckla en fobi mot poliser...

Publicerat i Allmänt
#1 / / Tennis:

HAHA! jag skulle stannat vid sidan av vägen och låta den försvinna!

#2 / / Malin:

Iiii... Det hade väl verkat en aning suspekt om jag hade stannat kanske...:)