Konkurs

Hittar inte inlägget nu, men jag vet att jag förra våren skrev om Kupolens (köpcentra i Borlänge) alla olika hem- och inredningsbutiker (Kajsa Warg, Cervera, Inspiration, Duka, Kids, Indiska, Åhlens och Din Present - jag har säkert glömt någon) och undrade hur länge det skulle hålla och vem som först skulle gå i konkurs.
Igår fick jag svaret: Kajsa Warg. Tidigare stod det på skyltfönstren att de hade stängt för inventering. Igår stod det att de hade gått i konkurs. Trist, men jag är inte förvånad.

Fler företag som gått i konkurs är det där företaget jag på intervju hos två gånger i Falun. Det företaget som jag tyckte kändes lite oseriöst och fick mig att känna att det påminde om det irländska företaget. Den där magkänslan jag hade var alltså inte helt fel. Tur att jag bestämde mig för att inte chansa och ta anställning där...



Förövrigt är texten här nedan lite uppdaterad efter tips från Josephine
Publicerat i Allmänt