Rödvinssås...

...har jag kokat idag. Den blev helt sagolikt god! Till såsen ska vi ha tjälknul gjord på en älgstek och så potatisbakelser. Till efterrätt blir det Tiramisu. Det här är alltså morgondagens gourmetmiddag. Idag vet jag inte vad det blir, men jag antar att det blir rester från den indiska hämtmaten igår.

Vi har bokat resa också. Om exakt tre veckor kommer vi att befina oss på Gran Canaria på ett hotell med uppvärmd pool. Jag har varit på en solsemester tidigare. Då var jag på Mallorca med min far och mina tremänningar (även kallade nästkusiner). Året var 1988, så det är väl dags nu antar jag. Det ska bli rikigt skönt att få lite sol och bad så här mitt i vintermörkret. Nu återstår bara betalningen...
Publicerat i Allmänt
#1 / / Henrik:

Jag var också på Mallis 1988,, du kanske kommer i håg mig??

#2 / / Malin:

Henrik; Jag är ledsen att säga det, men tyvärr minns jag dig inte. Jag var nog på tok för ung om inte annat;) Sju år närmare bestämt...

#3 / / Honken:

Åhh, jag vill också åka på resa!

#4 / / Junitjej:

Det där låter väldigt gott!!

#5 / / Malin:

Honken; Nu är resan bokad:)

Junitjej; Jag lovar! Det var dundergott!